woensdag 27 juni 2012

Koekjes voor de juf

Volgende week is al weer de laatste week dat de kids naar school gaan,
dan hebben ze lekker vakantie.
Natuurlijk moeten we dan cadeautjes hebben voor de juffen.
Op Printerest had ik al koekjes in een pot gezien maar geen recepten erbij.
Van Zussie kreeg ik het recept (zij had beter gezocht op het wereld wijde web)
en vanmiddag heb ik samen Puck alle potten gevuld.
Broerlief was naar een feestje dus we hadden het rijk alleen.

Ja deze foto is echt vandaag genomen, vandaag was de juf jarig
en ze mochten verkleed komen. Omdat ze niet verkleed wilde
hebben we het voetbaltenue maar uit de kast gehaald ;)

Het recept:
voor een pot van ongeveer 18 cm (bij Welkoop voor €1.89)

150 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
75 gr havermout
80 gr kristalsuiker
80 gr bruine basterdsuiker
100 gr M&M's
75 gr ongezouten pinda's
100 gr chocolade, in stukjes gehakt

In deze volgorde alles in de pot doen





Bij de potten komt nog een kaartje met de tekst:



Voor degene die het niet kunnen lezen ;)

Meng alle ingrediënten in een kom
voeg 90 gram gesmolten roomboter en 1 ei toe
meng alles door elkaar met je handen
maak er balletjes van
leg ze op een bakplaat met bakpapier
en druk de balletjes plat
Ongeveer 13 minuten bakken in een voorverwarmde oven
(180 graden)

De etiketten komen hier vandaan.

We hebben ze nog niet kunnen maken en proeven.
Dit komt op ons To-do lijstje voor de vakantie.

groetjes
Bien



4 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er goed uit. Ik wilde de potten ook al eens maken voor de juf maar heb denk ik ook niet goed genoeg naar het recept gezocht....
    Je dochter ziet er lekker stoer uit in haar voetbal kleren. Hier in de straat lopen de kinderen er ook nog gewoon in rond. Leuk vind ik dat.
    Bedankt voor het recept, volgend jaar zal ik de juffen verblijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oe, ziet er lekker uit. En wanneer je de pot hebt gekregen er zelf nog koekjes van brouwen.. Mmm Een zeer origineel kado om weg te geven! :) Ga ik zeker ook eens maken. Ben alleen niet zo weg van pinda's, maar denk dat je die makkelijk kunt ruilen met bijvoorbeeld karamel ofzo?

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha dat komt bekend voor!!! leuk hé en ik kan je zeggen, ze zijn lekker (ik heb het wel zelf uitgeprobeerd na een aantal keer weg gegeven te hebben lol)

    BeantwoordenVerwijderen