zondag 23 oktober 2011

Leuk!!

Af en toe koop ik het blad Cross Stitcher, het is een Engels blad met super leuke borduurpatronen.
In het verleden heb ik echt veel geborduurd, maar er zijn in Nederland weinig leuke patronen te koop.
Dus het borduren stond op een laag pitje. Ben inmiddels wel weer begonnen, maar daar laat ik later meer van zien.
In dat blad kwam ik het blad Mollie Makes tegen, een superleuk blad met allerlei leuke ideeën, maar helaas niet in Nederland te koop. Tot dat ik gisteren op hun blog aan het kijken was en je het blad nu ook digitaal kunt kopen via een app. Nu heb ik het blad dus op mijn ipad staan en kan ik genieten van alle mooie plaatjes. Ook hun reclamefilmpje is helemaal leuk:


Ook kwam ik de website the making spot tegen hier staan veel patronen op, tegen betaling maar ook gratis.
Ook hebben ze een blog en daarop kwam ik deze foto tegen:


Ik vind hem helemaal leuk, weer eens wat anders dan een tas. Het patroon staat hier, het staat in een vreemde taal, ben er nog niet achter welke (zweeds of zo iets).

groetjes Bien




3 opmerkingen:

  1. Hoi Gerbiene, het is Deens en het origineel komt van http://www.bekkisheklerier.com/2011/09/oppskrift-pa-hengekurven.html Ik denk dat, als je goed kijkt, het patroon wel een beetje te volgen is.
    Ziet er inderdaad leuk uit!
    Je roze beest heeft momenteel al 4 stemmen hè, gaat goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Angelique,
    Bedankt voor de tip, mijn Deens is niet helemaal perfect maar volgens mij moet het gaan lukken. Als ik weer zpagetti koop is het voor dit mandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Recept voor opknoping mand
    Na een lange tijd ... hier is het recept:



    Bekki zijn grote hanging basket:

    Garen: Hoooked zpagetti van Panduro Hobby
    Garen Hoeveelheid: 2 strengen van ongeveer
    Naald no: 10
    - Wanneer u een nieuwe ronde haak 1 l beginnen, en de eerste dezelfde st als u klaar met een kj.m (skip laatste st voor het bevestigen van de ronde met een kj.m zodat u het juiste nummer m, tellen, telling , count)
    - * = Herhaal
    - Trap: haak twee steken samen (2 ms)


    Helften:
    1 Magische ring
    Zie de haak info!
    2 5 v in de ring
    3 Toename in elke st = 10 fm
    4 Verhoging van elke st = 20 fm
    5 Verhoging van elke 2e st = 30 fm
    6 Verhoging van elke 3e st = 40 fm
    7 40 v rond x 4
    8 Verhoging van elke 2e st = 60 fm
    9 60 v rond x 2
    10 1 l, 60 hst, 1 kj.m
    11 2 l, 60 v in de gezamenlijke verst van u, een kj.m
    12 1 l, 60 hst gedurende de pols, een kj.m
    13 1 l, 15 tgv, 30 st, 15 hstk, 1 kj.m
    14 Herhaal nld. 13, maar haak in de gezamenlijke verst van je
    15 1 l, 60 v, 1 kj.m
    16 gehaakte gezamenlijke langst wakker!
    1 l, 15 v in de volgende 30 m haken
    twee st samen (traps), 15 v, 1 kj.m
    17 (hank) 10 l, 1 kj.mi dezelfde plaats als de omg.15
    18 1 l, v rond de opening, en 10 sc riem, 1 kj.m
    19. haken gezamenlijke langst wakker! kj.m van de ene kant van de band aan de andere kant, met 1 kj.m, gesneden en zet de draad vast.

    Voor een koeler rand en afwerking schipper u omg.18 en 19, en rivierkreeft haaksteken helemaal rond, 10 v in de keten, met 1 kj.m, draaien wat garen aan de onderkant van de handgreep, gesneden en zet de draad vast.

    Uw winkelwagen is zeker een beetje stijf op het eerste, dan proberen om het te trekken, en vorm met je handen!

    Met dank aan Jeanette voor de hulp!
    Neem een kijkje op haar blog www.lutteridyl.dk


    Voel je vrij om te linken naar me als je haken mand :)

    http://www.bekkibjarnoll.com/2011/09/oppskrift-pa-hengekurven.html

    BeantwoordenVerwijderen